tirsdag den 10. september 2013

Surdejsbrød, glutenfri

Til de dage hvor det skal gå hurtigt, er Finax glutenfrie brødblandinger fantastiske, og de smager godt!

Jeg laver en serie her på bloggen med dem alle...


Denne her brød, er surdejsbrødmix, lilla pakke!



Det skal du bruge til 1 brød:
  • 450 g Finax surdejsbrødmix
  • 4 dl lunkent vand
  • 1 tsk salt (står ikke i opskriften, det er mit valg)

Sådan gør du:

Hæld vand, mel og evt salt i røremaskinen, og lad den køre i 5 min. Hæld dejen over i en form...


og lad hæve under et klæde i 35 min. Skær et par riller på langs med en kniv...


Og sæt den i ovnen på nederste rille ved 225 grader i 10 min, sænk temperaturen til 200 grader, og giv brødet 15 min yderligere, tag brødet ud af formen, sæt den ind i ovnen igen, og giv den 10 min mere ved varmluft (200 grader) Brødet får en fantastisk sprød skorpe, mums!


TIPS! Man kan tilsætte ekstra kerner, eller krydderier efter smag. Jeg har tilsat 1 tsk. salt i denne her opskrift, da jeg synes at glutenfrit brød er meget fersk i smagen!


Velbekom!

Link til Finax fiberbrødmix: Brun pakke
Link til Finax grov melmix: Grøn pakke
Link til Finax 100% glutenfri melmix: Orange pakke

Ingen kommentarer:

Send en kommentar